En orsak till incident har hittats och felet ligger hos extern leverantör

Incident Report for Optiplan

Resolved

This incident has been resolved.
Posted Dec 17, 2024 - 00:44 CET

Update

We are continuing to work on a fix for this issue.
Posted Dec 16, 2024 - 19:19 CET

Update

We are continuing to work on a fix for this issue.
Posted Dec 16, 2024 - 18:46 CET

Identified

Hela vårt system är för närvarande otillgängligt på grund av ett teknisk problem hos extern leverantör. Deras tekniker arbetar aktivt med att åtgärda problemet så snabbt som möjligt för att minimera påverkan på våra användare och affärsverksamhet.

Vi uppdaterar er löpande med ny information.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem som detta kan orsaka och uppskattar ert tålamod!
Posted Dec 16, 2024 - 18:45 CET
This incident affected: Turbundna resor (System), Elevresor (Skolskjuts.se, Publika tjänster, Skolbuss-app, API, Externa integrationer, Övrigt), and Skolplacering (Handläggningssystem, Vårdnadshavarportal, Serviceportaler).